Körkort och läger, blir det bättre?

Japp, en uppdatering igen nu då!

Körkortet är fixat! Uppkörningen gick som smort och det var inga problem alls, så efter två timmar med körkort körde jag ensam de två och en halv timme som det tar att åka upp till strömstad där jag är nu, eller strax utanför, på kragenäs på scoutlägret agema. Jag kommer nog aldrig glömma dessa två veckor jag är här.

- Det har regnat nästan hela tiden och det är otroligt lerigt överallt.
- Många är trötta och sura.
- Jag har mycket ansvar, många som litar på mig och många som kräver saker.
- Det är stressigt, och jag sover i snitt 5 timmar per natt och jobbar hårt hela dagen.
- Det är helt underbart med massa snälla/sköna/underbara människor.
- Det går helt enkelt inte att förklara.

Det är en upplevelse att vara på läger, och att jag som nu, har massa ansvar och saker som måste göras, så lär man sig hur mycket som helst på det. Det är bra, roligt och skönt. Jobbigt, stressigt och blött. Men hur jobbigt, stressigt och blött det än är så är det så helt klart värt det.

Jag har ansvaret för seniorkaféet, alltså ett kafé för de över 16, men igår så var enda kvällen då de lite yngre fick vara där också, och jävlar vad de röjde! Att så små barn (12-15) kan hålla igång så länge, hoppa så mycket, HÅNGLA så mycket (vi räknade paren, de är mycket bättre än seniorerna) och ha så roligt en hel kväll, det var väldigt imponerande och väldigt roligt!

Jaja, nu måste jag jobba, jag har en 5kamp att planera för imorgon, ett lägerbål att planera för ikväll (dock inte mitt bord egentligen, jag bara hjälper till lite), mat att äta, kafékväll att göra iordning för, och småsaker att fixa.

Ha det underbart tills vi hörs igen, jag är hemma på måndag/tisdag för er som undrar :)

Ge en kommentar

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0