En utmattande helg..

Vad ska jag börja berätta.. konstig kyrka eller bra helg? 

Det får bli den konstiga berättelsen jag hörde i kyrkan idag under sixtens dop.

Det var en berättelse som handlade om en slavinna och hennes matmor. Matmodern kunde inte få barn, och fick då tips av någon att utnyttja sin slavinna till detta, för att föda det barn hon själv inte kunde föda. När slavinnan blivit gravid föraktade hon matmodern (fullt förståligt) och rymde därifrån. Då träffar hon en ängel eller nått i den stilen, som säger till henne att gå tillbaka till slaveriet, och som belöning ska han göra så att hennes kommande son ska bråka med alla och alla ska bråka med honom.
Sen säger hon som läser: Så lyder herrens ord
och församlingen svarar: Herre, vi tackar dej.

För vad undrar jag? 
Var det för att han fick slaven att fortsätta slava? Eller för att han skulle göra hennes son bråkig? eller för att slavinnan helt enkelt fick se en ängel? 
Jag tycker den var väldigt konstig måste jag säga !


Men det har ju hänt mer än dop denna helg, något som gör att jag är helt slut och har ont i hela kroppen idag.
Det har varit OPV!
Operation Vildmark, och jag är riktigt stolt över att vi tog oss runt, även om de tog lite längre tid än för de flesta andra, och även om vi inte alltid tog de bästa vägarna, men de var allas första gång så jag är nöjd ändå!
Vi gick på ca 15 timmar, sov inte något och gick istortsett hela tiden. Vi hittade fram till alla tio stationer, och klarade väl av dem hyfsat också tycker jag. Fast när jag kom hem och tillslut gav upp och gick och la mej, så hade jag varit vaken närmare 40 timmar .. :)
Lite jobbigt var det att vara mitt ute i skogen, utan någon väg, utan fungerande kompass, mitt i natten, utan riktig koll på vart vi skulle gå.. Men vi klarade även det, bra som vi är :) Lite kallt blev det också ibland, men inte överdrivet och inget man inte klarade av. Det var väl Micke som tog mest stryk av det, för hans ansikte frös eller domnade på något sätt, så när han skrattade blev det en väldigt konstig min som liknade en jättebebis x)

Grattis säger jag också till The returning Skaraborgare, som vann och därmed får arrangera nästa år, grattis ;P

Sådär, nu har ni lite att läsa och en uppdatering från mej, over and out!





Ge en kommentar
Postat av: Anonym

bibeln är skum och opv äger! trevlig läsning:P

2009-03-01 @ 18:45:38

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0