långlång helg.

Nu tänker jag skriva en lång bit om min helg, för det har hänt mycket!

Den började på fredagen med att jag åkte till Trollhättan, det jag visste var att jag skulle gå på en spelning där simon och felix m.f skulle spela, och att jag skulle fota dom lite grann, sen visste jag inget mer. Sovplats fick lösa sej, hur jag skulle gå dit eller ifall det kostade något, äsch strunt samma! Fast, som jag trodde så löste sig allt riktigt bra. Jag sov och åt och kom in och fotade. Bra kväll.

Anti Allt och Smurfslakt spelade först. De var inte riiiktigt min musikstil kanske. De spelade väl bra, men så fort de öppnade munnen så blev det värre. 16åring som inte kommit ur målbrottet och som skriker saker man inte hör och som han säkert inte vet så mycket om, så tyckte jag det var. Meeeen, jag har säkert fel :)
Sen kom Blot, och mina kära små kompisar var väldigt bra faktiskt. Jag trodde inte jag gillade sån musik heller, och de gör jag väl egentligen inte, men simon kan iallafall sjunga och de andra spelar jättebra, så dom var lätt höjdpunkten.
Sista bandet minns jag inte ens vad de heter. De va mesiga, såg "emo" ut och sjöng att dom hade emos... Lite roligt var det också :)

Det var otroligt många tuppkammar i olika färger, nitjackor med olika långa och många nitar, märken, säkerhetsnålar och trasiga byxor, jag kände mej lite felplacerad.. Men va fan, jag hade kul ändå :)



Färg och ös på scen med Blot :)


Sedan, när jag sovit hos Cedrik, gått en bra bit och tagit bussen hem, då var det bara att försöka ta det lite lugnt en stund, sammtidigt som jag skulle skriva och fixa med Stipendieansökan... För er som inte vet så är det ett stipendium för unga kvinnor som engagerar sig mycket ideellt och liknande, det är en organisation som stödjer och jobbar för kvinnors status och rättigheter runt om i världen som delar ut stipendiet. Det låter bra men är så satans jobbigt. Jättemycket att skriva, och det ska skrivas snyggt och det ska skrivas utförligt och det ska skrivas på engelska.. Usch och fy, men jag får tänka på pengarna...

Efter detta korta "vilande" så åkte jag till Lotta som hade tjejkväll för att hon fyllt 20 :) En rikrigt mysig kväll som innehöll allt en tjejkväll ska innehålla. God mat, fina drinkar, mingel och massa prat och skratt, jag har aldrig.., + två filmer med Heath Ledger, och sedan somna runt halv 5. Låter väl jättebra tycker jag :)
Sen är det ju alltid lika trevligt att träffa folket, även om det inte var så många med just igår.

Börjar få lite panik för min fest också.. men det kommer säkert gå bra. Bara 3 veckor kvar nu !
Dessutom, när jag ändå är igång och pratar om allt möjligt, jag hittar inte min diabolo! Jag vill ha den nuuuu när de är så fint underbart vårväder ute och jag har rätta stämningen. Men jag hittar den inte.. får väl fortsätta leta i mitt stökiga rum :(

Jag har världens sötaste kusin också, förövrigt.

Puss :)

Ge en kommentar

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0