FST

Hemma ifrån förbundstämman nu. Herregud, vilken bra helg! Jag har lärt mig massor, jag har träffat underbart folk, nya som gamla, jag har haft roligt och varit duktig och tagit mitt ansvar som delegat. Helt galet!

För er som inte vet hur en stämma går till, här kan ni få ett litet exempel: (Det är jag, Therese och Snoddas som pratar på facebook på samma sätt som på en stämma, fast på ett något mer skämtsamt sätt.. ;P)

Therese
Delegat nummer 68 yrkar följande:
att Göteborgs scoutdistrikt bör få dispens från bestämmelser om att justera röstlängden under stämmans gång då distriktets delegater har fullt upp med att bli TV-kändisar samt har alldeles för små blåsor och därför måste växla mellan delegater och suppleanter ofta ;).
att den ena FST-arrangörprojektledaren permanent skall bytas ut till en docka
att Förbundsstämman borde vara MYCKET oftare för att det är så KUL!
att det tydligt ska framföras till utmanar- och roverscouter att det ÄR roligt med scoutdemokrati... Läs mer

Är stämman redo att gå till beslut i dessa frågor?
Någon däremot?

Annie
*tystnad*


Snoddas
Jag finner att vi kan gå till beslut. Ni som röstar för att bifalla samtliga att satser och således tycka att det är roligt säger ja...nu! Jag finner frågan ja besvarad och lägger den till handlingarna och hälsar alla välkomna hem och hoppas att ni hade det lika bra som jag.

Therese
Nu har vi kommit till punkten Val av Facebook-ordförande. Valberedningen har kommit med ett förslag: Jonas Snoddas Lindblom. Ordet är fritt.


Annie
ingen emot, är vi redo att ta ett beslut i frågan?

Snoddas
Jonas, Töreboda scoutkår: Nog med förslag!

Annie
Kan vi välja Jonas lindblom till facebook ordförande för 2010?

Therese
JA!

Annie
Jag finner frågan ja besvarad *klubbar igen* Jonas Lindblom är nu ny (första) facebookordförande!

Snoddas
Som första punkt vill jag säga att stämman ajourneras och återupptas efter en Billys pan pizza och glourious bastards. *klubb*

Japp, tänk att sitta och prata såhär en hel dag om viktiga saker, det är party det ;) Men som tur är händer mer på stämmor!



Loggan är mitt verk, jag var tokstolt hela stämman, äntligen något jag faktiskt är riktigt nöjd med! :D

Ge en kommentar
Postat av: Marcus

Gee, vad aer det for stollar i den forsta bilden egentligen?? :P

2009-11-23 @ 14:57:43
URL: http://blog.ituniv.org

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0