Detta gör jag på Amnesty!



Detta är alltså vad jag pysslar med på dagarna!

Den stora bilden med Shell är i samband med en aktion mot Shell som inte städar upp efter sig i Nigerdeltat, vilket gör att tusentals människor tvingas in i fattigdom och misär när de inte längre kan fiska i vattnet och deras hus blir förstörda.

Den andra lilla bilden är en gatupratare jag monterade ihop lite snabbt för en tidning jag håller på att formge som ska ut till Amnestys medlemmar. Idag har jag också gjort bilder till plakat som som ser ut ungefär som den. Plakaten ska användas på ettårsdagen av upproren i Egypten på onsdag!

Ge en kommentar
Postat av: Mats Beckman

2012-02-05 @ 10:25:28
Postat av: Mats Beckman

Har alltid undvikit att tanka på Shell. Det var säkert 70-tal då jag första gången hörde talas om deras övergrepp på naturen i Nigeria och översitteri mot folkets rättigheter. Håll kampen levande!!

2012-02-05 @ 10:28:58

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0