Julgodis!

Jag kommer bli tjock i jul, helt klart. Men vad gör det? Julgodis är ju så gott! Idag har vi bakat fyra sorter. Jag tyckte visseligen att de flesta blev ganska misslyckade eller äckliga,  men då kan det ju gå ibland...

Vi gjorde:

Skumtomtefudge - Jag tyckte inte om den, men alla andra i familjen gjorde tydligen det. Det var i vilket fall ganska roligt att se skumtomtar smälta ner i grytan... Mohaha.

Pepparkaksbollar - Det var pepparkakssmulor blandat med färskost doppat i choklad. Rätt skumt det också, men helt ok ändå måste jag säga.

Mozartkulor - Heter det så ens? Lät konstigt nu... Det är i alla fall sådana med nougat, mandelmassa, doppade i choklad. Brukar vara smaskens, men Jimmy brände chokladen så det är en stark smak av bränd choklad när man äter dem...

Limekola - Min favorit när det gäller julgodis, eller nästan godis över huvud taget. Mmmmm...

Vill ni ha några recept får ni hojta till!


Ge en kommentar

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0