Studenten. Long time ago.



Det känns som om det var flera år sedan jag tog studenten. Det känns som om det var så länge sedan jag kämpade mig igenom de sista veckorna i skolan, eller festade på mangos, stadt, museéparken, botan, och alla andra ställen man nu festade på det sista halvåret på gymnasiet i Skara.

Jag kan inte säga att jag saknar det.

De flesta brukar längta tillbaka till studenten, vill vara med om det varje år eller åtminstonde få uppleva det en enda gång till. Jag vill inte det. Det räckte med en gång. Jag säger inte att det inte var roligt, visst var det det. Men det skönaste var ändå att slippa allt. Att få lämna Skara ett tag, få lämna katedral, alla människor, allt jag kände mig väldigt färdig med. (Med vissa undantag, det finns allt de jag saknar)

Något jag däremot längtar till och vill ha nu är sommaren. Jag vill så gärna gå runt på stan, eller i skogen, eller på landet, eller på stranden, på festival, eller ute över huvud taget, i shorts, t-shirt, flippflopp eller tunna tygskor och njuta av sol och värme. Jag vill göra det nu. Nu. NU.


Ge en kommentar

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0