Erik och Mackan måste jag inte se innan jag dör.


Foto: Kalaspuff, modell: Jag.

Jag tittade en liten stund på "Erik och Mackan - 100 saker man måste göra innan man dör" förut.
Det var med en snutt ifrån Dreamhack så jag tänkte det kunde vara roligt att se. Jag hade fel. Jag har så otroligt svårt för Erik och Mackan.

Det finns flera anledningar till detta, men den främsta är nog deras attityd. Det är så himla "grabbigt". I början av programet skulle de smälla en raket. Denna raket innehöll mängder av diesel och bensin och liknande och molnet som blev när de hade sprängt den var kolsvart. Samtidigt drev de med folk som kämpar för miljön och sa att detta var mycket roligare. Fine, det var det säkert, men tänk lite också tack.

En annan sak som störde mig var när de pratade om raketerna och gården där de fanns. De sa då att på den gården finns leksaker för "stora pojkar". Visst, det kanske var menat som ett skämt, vad vet jag. Men ändå, nu för tiden kämpar folk med att få bort de stereotypiska könsrollerna, och så säger de sånt i TV. Det var ingen stor grej, men det känns som om de har den attityden genom hela programet (i alla fall den del jag såg) och jag tycker det blir jobbigt, tråkigt och irriterande att titta på.

Jag förstår inte hur de kan fått så mycket TV-tid.

Ge en kommentar

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0