Peace & Love -09




Ja, då var man hemma efter några dagar på Peace & Love. Går inte att beskriva annat än bäst tror jag. Festivalstämningen var på topp och vädret var ännu bättre. Banden jag såg var grymma, de flesta i alla fall, och folket som var där var jättemysiga. Jag träffade folk jag inte brukar träffa eller som jag aldrig träffat förut. Jag träffade folk jag träffar oftare och jag träffade helt nya folk. Precis så som det ska vara helt enkelt.

Trots allt detta underbara så klagade man givetvis lite obland, på att det var alldeles för varmt, för långt att gå till festivalområded från campingen, på onda fötter (vilket jag tycker är befogat eftersom jag skar mig under foten när vi badade, blödde massor. Dessutom har jag blåsor och skoskav, livet är hårt!) eller på jobbiga människor. Men det bra övervägde helt klart det dåliga, inget snack om den saken.

Tänkte ge er lite recensioner från några av spelningarna jag såg, så här kommer det:

Laleh - Helt underbar på scen, så glad och söt där hon hoppar omkring och gör olika ljud och sjunger sina underbart speciella låtar. Det var väldigt synd att jag inte hann se mer än sista kvarten, hade väldigt gärna sett mer. Dock fick jag ändå se de bästa låtarna: Lillebror, Live Tomorrow, Bjurö Klubb och Snö. 5 stjärnor till henne!

Timbuktu - En grymt skön kille jag lyssnat alldeles för lite på innan, därför blev det inte helt bra, eftersom jag inte kände igen låtarna. Han var dock väldigt bra på scen, fast jag fattade knappt vad han sa, skånska är inte min starka sida! Men ändå, det var en grym spelning, och ifall man lyssnar på de som gillar honom mer än mig och som såg konserten så förstår man att det  var riktigt bra. 4 stjärnor.

The Sounds
- Ja herregud, Maja är nog bland de snyggaste kvinnorna som finns. Otroligt het var hon där hon stod på scen och porrade sig med gitarristerna, och sjunger bra gör hon också. Tyvärr är det lite samma här som på Timbuktu, jag skulle nog behövt lyssnat lite mer på det innan för att uppskatta det helt och hållet, men lite kunde jag allt och låtar som Rock 'n Roll och Painted by Numbers blev faktiskt riktigt riktigt bra. 4 stjärnor

Mando Diao - Bra bra bra, mysigt, roligt, bra drag, jag trodde inte att jag gillade dem så mycket, och det gör jag nog inte heller, men live var de riktigt bra. Dels för deras häftiga scenshow, det var riktigt snyggt gjort. Dels också för att publiken var så taggade, alla ca 20 000 hoppade och sjöng, och det gör mycket för intrycket. Helt klart en spelning jag inte glömmer i första taget.. :) 4.5 stjärnor.

Miss Li - Söta människa, hon är verkligen gullig, och hennes låtar är sköna. Var lite för trött då bara, orkade inte riktigt tänka på hur hon var på scen, satt bara och lyssnade och hade det skönt. Men Old Dirty Men och Bababa m.m är ju faktiskt riktigt bra låtar, det går inte att ta ifrån henne. Och hon verkade så glad för att vara där, såklart. 4 stjärnor där med.

Håkan Hellström - Sist, men absolut inte minst. Avslutningskonsert på två timmar. Aldrig har två timmar gått så fort som då. Inför säkert 25000 åskådare är han bra som alltid. Han fångar hela publiken på det sätt som bara underbaraste håkan kan göra. Jag tror att många som säger att han inte kan sjunga och att han är dålig skulle ändra sig om de fick se honom live, han är Sveriges Musikkung, ingen tvekan om det. Enda lilla minuset var att han sa nästan samma saker som när jag såg honom i skövde sist, då försvann äktheten och det spontana rätt rejält, och det gör en stor del av hans framträdanden, men ändå, Håkan är alltid Håkan och en av de bästa som finns. 5 stjärnor får han ändå.


Det blev många 4-5:or, men det var så det var, ruskigt bra.

Några fler jag såg var Hoffmaestro(3), Backyard Babies(3), A Camp(4), Lars Winnerbäck(4), Volbeat(2), Ratatat(5), Moneybrother(3.5), Johnossi(3), m.f.

Det inom parantes är mitt betyg på dem.



Bra vecka, tack alla som gjorde den så bra. Jag tror att ni vet vilka ni är.. :) Men framför alla kommer Caisa. Kommer inte på någon jag hellre skulle åkt med än dig sötunge <3

Ge en kommentar
Postat av: Johanna

2009-06-28 @ 22:35:09
URL: http://y
Postat av: Anonym

Sjukt gott att du hade kul! ^^

2009-06-28 @ 22:36:10
URL: http://yunomi.blogg.se/
Postat av: Sofia Vienna

Maja är sjukt snygg. Och the sounds är riktig, riktigt bra. lite avis på dig, hann inte se dom denna gång. kanske ska se dom när dom kommer till malmö.

2009-07-08 @ 12:49:19
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0