Direktör eller bäst i världen?

Nu är jag lite irriterad igen.


Jag skulle äta cornflakes imorse och läste lite ibak på förpackningen. Där stod det om lite allt möjligt, bland annat hur man som barn kan göra för att göra sina föräldrar glada när de kommer hem från jobbet.

Där stod det att man till sin pappa kunde säga att han ser ut som en viktig direktör och till sin mamma kunde man säga att hon är bäst i världen.


Cornflakes har nog missat att Sverige försöker få bort de gamla könsrollerna och att kvinnor lika gärna kan vara direktörer. Dessutom, tror ni inte att en pappa skulle bli gladare för att höra att han också är bäst i världen istället för att höra att han ser ut som en viktig direktör? Det tror jag. Det borde vara så i alla fall.

Jag blir lite trött, för det är ju sånna här små saker som gör att folk har så svårt att ändra gamla vanor och det är ju därför kvinnor har lägre lön och status osv osv. Tänker inte ta upp det speciellt mycket nu, men jag blev besviken på Cornflakes, det är ju gott!

Ge en kommentar
Postat av: fille

Har också läst det där, men står det inte att man kan vända på det lite längre fram i texten?

2010-04-16 @ 19:19:16
Postat av: simon

Direktör, LÄTT!

2010-04-16 @ 23:59:53

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0