Fröken Annies bästa bok

Jag har ett boktips för er med småbarn, eller som gillar barnböcker. Denna bok är utan tvekan den underbaraste barnbok som någonsin skrivits!

Fröken Ensam Hemma Åker Gungstol

Känner någon igen det? Isåfall är det för att jag spelat den som en teaterföreställning. För övrigt den sötaste föreställningen någonsin också!

Boken i alla fall, handlar om en flicka som blir ensam hemma när hennes mamma går till affären, hon förvandlas i sin fantasi till Ensam Hemma och tar med sina nallar på en otrolig resa runt i hela hennes rum där alla saker förvandlas till spännande äventyr!

Här är ett utdrag ur boken så ni förstår känslan:
" -Nu är jag hungrig mera, säger Nalleminstingen.
- Och jag är torr i halsen, mumlar Brumbo.
- Jag dör av hunger-punger, suckar Nalleminstingen.
- Jag omkommer av törst-först, stönar Brumbo.
- Jag också, tänker Ensam så tyst hon kan, så att ingen ska höra vad hon tänker.
- Jag dör före dig. Snoffsigt va, viskar Nalleminstingen.
- Inte före mig, morrar Brumbo.
- Jo, jag dör allra först, säger Nalleminstingen.
- Det gör du väl inte det, ropar Brumbo.
- Jag är redan död, skriker Nalleminstingen.
Men det säger han bara. Han lägger sig raklång och breder ut armarna som en ihjälhungrad björn. Men då killar Brumbo Nalleminstingen i sidorna. Nalleminstingen skuttar upp, ilsken och pigg. Han är inte död för fem öre.
- Har man sett på maken! Jag var bara halvdöd, säger Nalleminstingen. "



Ge en kommentar
Postat av: simon

kräver högläsning ur denna någon gång!

2010-04-14 @ 22:29:31

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0