Humor och spårvagnar


En båt ifrån fiskelägret Helgumannen på Fårö, Gotland.

Nu är jag precis hemkommen till lägenheten igen efter en sväng på Göteborgskalaset, eller kulturkalaset som det så fint heter. Vi kollade på "Svenska humoreliten", behöver jag ens säga att det var 6 killar? Det är det som är så irriterande med svensk stand-up, det är bara män. Visserligen är de ganska roliga en del, men visst borde det väl finnas några fler roliga kvinnor?

I vilket fall var det en trevlig kväll, och på spårvagnen på vägen hem var det en ovanligt trevlig chaufför. Han sa en gång att han tänkte stänga dörrarna, så se upp för dem. När de var stängda sa han: "Ja och det verkade ju inte som om någon klämde sig så jag utgår ifrån att det gick bra!" Efter en stund sa han igen: "Det är ju trevligt att det är så mycket folk här ikväll, jag tar det som att jag är en väldigt bra chaufför!"

Tänk att sådana små saker kan få en att må lite bättre.

Ge en kommentar

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0