Vilken ska jag välja?




Jag behöver en ny dator.
Det är inget nytt. Grejen är bara, att jag hela tiden tänkt köpa en bärbar, men nu kommer pappa och pratar om en stationär... Så nu börjar jag tveka. Här kommer lite för/nackdelar med båda, så får ni hjälpa mig att välja.

MacBook Pro (överst):
Fördelar
- Den är smidig, går att ta med sig överallt.
Nackdelar
- Den är liten.
- Den är inte inte fullt lika bra att jobba med när man ska göra något grafiskt eller med foto.
- Den är dyrare.

iMac (nederst)
Fördelar
- Den är stor.
- Jag kan ha den som tv när jag flyttar.
- Den är billigare
- Den är faktiskt lite coolare...
Nackdelar
- Den går inte att ta med sig.

Nu är det ju faktiskt så att jag redan har min gamla fina powerbook som faktiskt fungerar ifall jag skulle behöva ha en bärbar någongång, även om den inte är den bästa..

Så hjälp mig nu, för jag har lite ångest....

Ge en kommentar
Postat av: Snoddas

Jag hade valt, eller rättare sagt valde MacBook:en eftersom att den är lättare att ta med sig. När man är hemma kan man koppla den till TV eller annan skärm om man vill ha större. och man kan också koppla in mus och tangentbord i den. Ser inga nackdelar med den, snarare tvärtom.

2010-01-21 @ 22:41:21

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0