Theresa och stulen kamera



Peace & Love var en underbar festival med ett hemskt slut.
Det värsta som kunde hända hände.

Kameran blev stulen.

För er som undrar gick det till såhär:
Jag hade haft kameran och datorn och allt inlåst på presscentret hela veckan, i tryggt förvar. Sista natten tänkte jag dock att jag skulle fota lite i campet, och jag tänkte inte lämna kameran ensam någongång. Sen hände det lite saker och jag gick iväg i bara någon timme. Antonia la då in kameran i tältet där Sandra log och sov, det kändes ganska tryggt. När jag kom tillbaka så var den borta. Dock inte antonias plånbok som legat precis bredvid, så tjuven visste vad den var ute efter och var det fanns. Dessutom var den så iskall att den smög in när en person låg där och sov.

Så, jag hatar personen som tog den. Verkligen hatar. På kameran fanns flera hundra bilder som jag aldrig kommer se igen och kanske aldrig får chansen att ta igen eftersom de var fotade i fotodiket.

Några bilder hade jag dock hunnit få in i datorn, trist bara att de jag blev mest nöjd med försvann..

Här är i alla fall Theresa Andersson på bild. Hon var väldigt bra. Dock var det nästan den första konserten jag fotade, så jag blev inte jättenöjd..

Ge en kommentar
Postat av: Marcus

Tråkigt som fan med bilderna. Fixar försäkringen en ny kamera åt dig?

2010-07-05 @ 20:59:14
URL: http://ljungblad.nu
Postat av: Lotta

NEJ! Vilken enorm katastrof! Jag känner verkligen med dig. Verkligen det värsta som kunde hända! :o(



Men riktigt härliga bilder på Abalone Dots eller vad dom hette! Hade gärna sett mer! :o(

Postat av: Malin

Nej men gud vad tråkigt. Det är verkligen hemskt det där. Vad var det för kamera?

Min kompis blev av med sin kamera när hon hade det i skåpet i skolan, vi har kombinationslås så de hade ställt sig och kollat koden och sen tagit hela väskan när hon inte var där. Hon hade den inte ens i en kameraväska! Men efter ett antal timmar samma dag kom en sådan kamera ut på tradera i samma stad, men med googlebilder. Hon hade heller inte haft kitobjektivet på så man gissade på att det var den. Tillslut beslagtog polisen den och hon fick även tillbaka den så småning om, vi hade precis varit på Kolmården och tagit massvis med bilder, som tur var lyckades polisen återställa minneskortet så hon fick tillbaka så gott som alla bilder. Som tur var! Plus att när de återställde det så såg de att tjuvarna även tagit bilder på sig själva, inte så svårt att häkta dem då. Hoppas du får samma tur! Denna berättelse kanske skänker lite hopp. Hände i våras, håller tummarna för dig! :)

2010-07-05 @ 22:19:29
URL: http://lillaskrollan.blogg.se/
Postat av: Sophie

Nää?? Fyfan va trist!

2010-07-06 @ 01:22:55
URL: http://hejbruno.blogg.se/

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0