Tur i oturen

Ibland ska man ha tur!

Det är så att min underbart söta lilla jävla bil slutade funka imorse igen, den som precis blivit lagad efter att ha varit trasig i ett antal månader.... Men imorse gick den alltså sönder igen, först gick det typ inte att gasa och sen blev det ingen värme i bilen trots att motorn var varm. Jag anade att något var fel och stannade och ringde efter pappa.

Nu skulle vi hämta bilen där jag ställde den imorse. Vi åkte iväg halv 10 på kvällen, inte optimalt kan man tycka, men vi åkte ändå, mamma, pappa och jag. Väl framme kom vi på att vi inte hade någon ficklampa. Bra...

Men då! (Det är nu turen kommer) Då stannar en bil som var påväg förbi, och vilka är det, om inte Vinköls största fordonare som helt enkelt lever för att pilla i bilar? Dessutom är dessa (något bonniga...) pojkar väldigt snälla, så de stannade hos oss, lös med deras ficklampa och hjälpte till att lista ut vad som var fel. Vi hällde i lite kylarvätska, de kontrollerade resten av motorn, sen startade vi bilen och den gick som smort!

Tack Lukas och Rasmus!

(Jag hade nästan gett upp hoppet om den där bilen, men nu är den snäll och söt igen!)

Ge en kommentar
Postat av: Caisa

jag tror jag har lite mekanikerblod i mig.. för jag tänkte.. "sääkert ingen kylvätska i skiten.." :O

2010-03-05 @ 07:41:28

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0