SD till skolan.




Imorgon kommer SD till skolan och har föreläsning för eleverna
, tillsammans med alla riksdagspartier.

Vad tycker ni, borde de få gå ut i skolor och prata?


Jag är kluven. Dels tycker jag att visst, yttrandefrihet gäller, så de borde få komma, men ändå, de är ju kränkande och då borde det inte vara ok. Sen tycker jag att ju mer "politikersverige" släpper in SD i diskussioner, ju mer accepterade och kända blir dem. Samtidigt tycker jag att det ska bli väldigt intressant att höra vad de har att säga. Jag har en känsla av att jag kommer bli väldigt irriterad, och börjar de diskutera något, så tänker jag lägga mig i.

Jag säger det igen.

Kommer SD in i riksdagen, då byter jag land.

Ge en kommentar
Postat av: Jerry Lahti

Åh, en till med kluven åsikt. Och jag håller med dig. Ja till sverige, nej till sverigedemokraterna! Men nej, jag tycker inte att någon med så starka rasistiska åsikter som dom skulle få gå ut i skolorna.

2010-05-28 @ 01:39:33
URL: http://jlarts.blogg.se/
Postat av: Tobbe - Webbdesign & massa annat!

Hej i stugan!

Allt bra? :)

Kram

2010-05-28 @ 02:36:48
URL: http://tobbees.com
Postat av: Johanna

Håller med dig Annie, om de kommer i rikstaden så är det lika bra att byta land.

2010-05-28 @ 09:01:28
URL: http://yunomi.blogg.se/
Postat av: Tomas

Frågan är om partier som inte delar svenska skolans värdegrund skall få vistas och propagera i skolan... Mitt svar är tydligt nej! Sedan så måste politikerna ta debatt med dem och visa svenska folket att de inte har något annat än en knippe fördomar och rasistiskt budskap att komma med.



Fin bild för övrigt

2010-05-28 @ 15:25:40
Postat av: Sebastian

Jo!! Yttrandefrihet gäller ju även i skolan.. Däremot kanske man inte borde släppa in politiska partier alls. Men släpper man in ett måste alla vara välkomna. Vem ska bestämma var gränsen går? Om en rektor tycker att allianspartiernas människosyn inte stämmer överens med skolans, skulle det vara ok att stänga ute dem också?

2010-05-28 @ 16:31:23

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0