Lite film.

Jag och Jimmy har kollat på massor av film i helgen, så här kommer några korta reccensioner för er som är intresserade!

Nine (9)
: En Tim Burtonfilm, och Tim Burton brukar ju vara bra, så det var även denna. Lite konstig kanske, men väldigt söt. Den handlar om dockor som kämpar mot maskiner. Ungefär.

One missed call: Alltså, skräckfilm är verkligen inte min grej, så jag kanske inte kan uttala mig, men jag tycker inte om den här. Dålig till och med för att vara skräck. Det finns många versioner av denna film, nu har jag sett två. Den förra var faktiskt bättre.

Farväl Bafana: Mycket bra film till skillnad mot den förra! Den handlar om Nelson Mandela ur hans fångvaktares synvinkel medan Mandela satt i fängelse baserad på en bok av fångvaktaren. Väldigt bra och sevärd, verkligen!

Walk the line: Filmen om Johnny Cash. Den var också bra, dock har jag inte lyssnat så mycket på Johnny Cash förut, men jag vet inte om det är bra eller dåligt när man ser filmen, förmodligen är det en fördel eftersom han som sjunger i filmen tydligen inte alls låter som orginalet. Jag tyckte i alla fall att den var bra!

28 days later: Zoombiefilm typ... Det där med skräckfilmer ja. Jag ägnade ganska stor del av filmen med ansiktet i en film eller bakom Jimmys rygg, men utöver det var det en ganska så bra film, trots allt. Lite mycket blod och läskiga människor för min smak bara... :P




Ge en kommentar
Postat av: Fabian

Farväl Bafana är sjukt bra!! Kan nog se den hur många gånger som helst!

2010-09-27 @ 20:46:25
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Haha ja Birgitta ja... hon är ju för skön alltså :) Det får hon väldigt gärna göra, dock brukar jag ju inte dyka upp särskilt planerat, så man vet aldrig när jag är hemma ;P

2010-09-27 @ 22:15:48
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0