World Scout Jamboree


Jag skulle kunna skriva väldigt mycket om dessa veckor i somras då 22nd World Scout Jamboree ägde rum. Det var ett scoutläger med ca 40 000 deltagare, ifrån 150 olika länder. Inte dåligt va?

Men vad ska jag skriva mer tro? Finns inget att skriva som på ett bra sätt förklarar hur det var och vilken känsla det var att gå runt på lägerområdet. Det finns helt enkelt inte mycket som slår det.

Jag jobbade ett par år innan med allt det grafiska materialet till lägret, vilket var en grym erfarenhet. Jag har skrivit om det tidigare, till exempel om menyboken jag gjorde, och hur trött jag var på just den, men nu i efterhand var det värt allt arbete.

Så jag säger bara: Jobba med något som betyder något för dig och andra. Om det sen är ideellt arbete - strunt samma! Upplevelser är värt mer än pengar. (Så länge man kan betala för mat och hyra...)

Ge en kommentar
Postat av: Jonas

Helt klart ett läger att minnas.

2012-02-03 @ 20:38:38
URL: http://li-jon.blogspot.com

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0