Introdagarna slut, snart börjar det!



Idag är det min fjärde dag på Amnestys huvudkontor i Sverige. Det är en slags mellandag idag, för imorgon kommer jag ha möte och information om Amnestys grafiska profil och igår var sista introduktionsdagen. Idag är alltså en väldigt lugn dag då jag bara går igen en massa gamla trycksaker för att se hur allt är gjort tidigare.

Introduktionsdagarna var förresten väldigt spännande. Vi fick lyssna till en massa olika anställda på Amnesty som berättade om sina olika arbetsuppgifter och hur Amnesty fungerar. Vi fick lyssna på allt ifrån flyktingpolitik, kampanjer och auktioner till hur Amnestys organisation är uppbyggd i världen och hur man uppdaterar hemsidan. Mycket blandat alltså men allt är spännande, man vill lära sig allt.

Vi är 12 praktikanter här den här perioden (20 veckor) och vi gör alla olika saker. Vissa jobbar med lobby, press eller information, andra ska hålla i utbildningar eller jobba med flyktingar. Vi är ett blandat gäng med andra ord, men vi trivs bra tillsammans och jag ser verkligen fram emot att arbeta med dem i några månader!

Så, detta var min introduktion till er om mitt arbete som grafiker på Amnesty, fortsätt titta in då och då så ska jag uppdatera så ofta jag kan om vad som händer och vad jag gör här. Kanske kan vara spännande för något att läsa i alla fall.

Ge en kommentar

Kommentera inlägget här så är du söt:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0